Γνωριμία με το Modo 401

Όλο και περισσότερο τα τελευταία χρονιά εμφανίζονται εφαρμογές για σχεδιασμό 3D εικόνων πιο φιλικές προς τον χρήστη.

Οι εποχές που η 3D εικονογράφησή ήταν προνόμιο λίγων έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Κλασικά προγράμματά αυτής της κατηγορίας όπως Autodesk Maya, 3D studio MAX, Cinema 4D γίνονται πιο φιλικά από έκδοσή σε έκδοση, προσελκύοντας έτσι όλο και μεγαλύτερή μερίδα χρηστών να ασχοληθούν.




Tα τελευταία χρονιά έκανε την εμφάνιση του ένα πρόγραμμά που απλοποιεί τελείως την διαδικασία αυτή. Το όνομά αυτού Modo, και υπεύθυνη εταιρία η Luxology.

Λίγα λόγια για την ιστορία του προγράμματος.
Modo 401 LogoΤο Modo δημιουργήθηκε από την ίδια βασική ομάδα μηχανικών λογισμικού που δημιούργησε προηγουμένως την πρωτοποριακή 3D εφαρμογή LightWave 3D. 
Τον Μάιο του 2006 εμφανίστηκε η πρώτη έκδοσή (Modo 201). Την ίδια χρονιά βραβεύτηκε από τα Apple Design Awards για το καλύτερο χρήση του Mac OS X γραφικών. 
Το Μodo 202 κυκλοφόρησε στις

1 Αυγούστου 2006. Προσέφερε μεγαλύτερη ταχύτητα επεξεργασίας και διάφορα νέα εργαλεία. Αυτή την στιγμή βρισκόμαστε στην 5η έκδοση με όνομα Modo 401.

Τι κάνει όμως στην πραγματικότητα αυτό το πρόγραμμά να διαφέρει από τα υπόλοιπα ?
Προγράμματα όπως το Maya και 3ds Max χρειάζεται να χρησιμοποιούν πολλά διαφορετικά εργαλεία για να φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμά. Οι καλλιτέχνες του modo χρησιμοποιούν πολύ μικρότερο αριθμό βασικών εργαλείων για να δημιουργήσουν το ίδιο αποτέλεσμα.

Ας ξεκινήσουμε την γνωριμία μας με το Modo 401 γνωρίζοντας το interface του. 



Το πρόγραμμα είναι χωρισμένο σε 7 βασικές καρτέλες

Model: Το Βασικό panel που θα χρησιμοποιούμε για την μοντελοποίηση (εικόνα 1).

1
Model Quad: Ταυτόχρονοι παρουσίαση τεσσάρων παραθύρων προβολής του τρισδιάστατου χώρου (εικόνα 2).

2
Paint : Στο panel αυτό μπορούμε να σκαλίσουμε το μοντέλο μας και να το βάψουμε (εικόνα 3).

3
UV : Στο panel αυτό μπορούμε να δημιουργήσουμε έναν δισδιάστατο χάρτη του τρισδιάστατου μοντέλου μας ώστε να του προσθέσουμε μια πιο περίπλοκη υφή(εικόνα 4).

4
Layout : Το panel αυτό είναι παρόμοιο με αυτό του Model προσφέροντας όμως περισσότερες επιλογές εισαγωγείς αντικειμένων, υφών κ.τ.λ (εικόνα 5).

5
Animate : Εδώ δίνουμε ζωή στις στατικές μας εικόνες (εικόνα 6).

6
Render : Από τα κυριότερα panel. Εδώ θα βλέπουμε το τελικό αποτέλεσμα της δουλειάς μας (εικόνα 7).

7

Στο μάθημα αυτό θα προσπαθήσω να σας φέρω σε επαφή με τις βασικές ενιαίες της μοντελοποίησης μέσα από το panel Model.
Πάνω αριστερά υπάρχουν όλα τα βασικά εργαλεία για να δημιουργήσουμε οτιδήποτε μπορούμε να φανταστούμε. Στις δυο πρώτες γραμμές υπάρχουν όλα τα βασικά γεωμετρικά σχήματα που θα χρειαστούμε για την μοντελοποίηση. Στην 3η γραμμή υπάρχουν τα βασικά εργαλεία διαχειρίσεις στο τρισδιάστατο χώρο των αντικειμένων μας.Παρατηρούμε ότι το panel αυτό είναι χωρισμένο και σε επιμέρους καρτέλες. (Basic, Deform, Duplicate, Mesh Edit, Vertex, Edge, Polygon, UV) (εικόνα 8)

8

Οι υποκατηγορίες μας δίνουν περισσότερα εργαλεία μοντελοποίηση του αντικείμενου μας ανάλογα με την κατάσταση που αυτό βρίσκετε π.χ Vertices, Edges, Polygons, Items. (εικόνα 9)

9

Λίγα λόγια για το πως δημιουργείτε ένα τρισδιάστατο αντικείμενο στον υπολογιστή.
Κάθε αντικείμενο αποτελείτε από Vertices (ένα σημείο στο χώρο), Edges ( δυο σημεία στο χώρο μας δημιουργούν μια πλευρά ), Polygons (τέσσερα σημεία στο χώρο μας δημιουργούν μια επιφάνια)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: